highschooool

HOOOWDYY FOLKS!
hur är allt i Sverige? allt bra?
Min bästaste kömpis Maria Thuree liten o sne fyllde hela 17 år igår! Det firade jag med att ringa ett litet samtal till henne & oj va kul det var att höra hennes röst igen! ♥ jag har inte haft maria skrikandes i mitt öra på hela 3 veckor?! MER än tre veckor?!  haha iaf, stortgrattis till henne hörrni!


Vilketfall! Snart har jag avklarat min första hela vecka i highschool!
jag går ett privat highschool som heter "kuemper catholic highschool " yepp.. de låter väldigt strick gör det inte? men det är det faktiskt inte :) men det är väldigt annorlunda från vad jag är van vid!
vi har samma schema varje dag. 8 lektioner, 44 min var.
4 min mellan varje klass & när klockan ringer innan klasserna måste man sitta där på sin bänk och se glad ut. haha
mina ämnen är :
algebra 2, christian lifestyle, drawing fond, studyhall, literature 1. lunch, biology, studyhall/gympa, pottery.
sen ringer klockan exakt 3.20 och alla springer hem! det är så festligt!
Det är en ganska stor skola också med många elever så när klockan ringer efter lektionerna springer alla in i varandra o stressar till nästa klass. haha 

Det är inte förens nu jag riktigt börjar vänja mig vid skillnaden i skolan. kändes så sjukt ovant i början & jag kände mig jätte förvirrad.men nu känns det mycket bättre & jag träffar nytt folk varje dag!. & just det! höll på att glömma bort. vi måste ha speciella kläder på oss i skolan! svarta, marinblå elr beiga byxor. dom får inte vara för tajta för då ser man uppklädd ut! sen så har vi vit eller röd tröja över som måste vara nerstoppad i brallorna! mycket, mycket festligt! men (!!) om man har en övertröja med skolans namn på, då är det lugnt = jag går omkring i övertröja all day long. väldigt skönt eftersom min skola även har grooov aircondition och det är kallt överallt. haha!

Jaja enough om min skola nu!
imorgon är det fredag & det är den första fotbollsmatchen för i år! och även den största! & även min FÖRSTA! ojojoj hörni! Jag tycker det är jätte spännande! så imorgon på dagen ska vi även ha på oss football tröjor för att peppa upp laget!
det som är mest spännande är att matchen är mot Carroll high, det andra highschoolet här i stan & det brukar vara jätte mycket hets mellan skolorna under domhär dagarna. tyvärr har våran skola förlorad dom senaste åren ... men! nu måset dom vinna, för jag har slagit vad med folk från Carrollhigh att min skola ska vinna.. hm.. vi får hoppas på de bästa! 
& kameran ska med! så de kommer komma upp massa bilder från min förstafootballgame! woooow!


smell ya later
puss & kram älsklingar
/ Klaraaa

Kommentarer
Postat av: marre

haha :D

älskar dig meeed! <3

2009-09-03 @ 17:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0